  Infoblok
		  
		  Meškanie vlakov
		  
		  Rubriky
		 
 
		  Najnovšie foto
		 757.008-8 
 
zobrazení: 6398 
známka: 0  
751.129-8 
 
zobrazení: 5957 
známka: 1.00  
751.126-4 
 
zobrazení: 6272 
známka: 3.00  
757.004-7 
 
zobrazení: 5618 
známka: 0  
757.012-0 
 
zobrazení: 6072 
známka: 0  
751.026-6 
 
zobrazení: 5621 
známka: 0  
757.009-6 
 
zobrazení: 5594 
známka: 0  
757.014-6 
 
zobrazení: 5428 
známka: 0  
751.129-8 
 
zobrazení: 5219 
známka: 0  
751.125-6 
 
zobrazení: 5097 
známka: 0  
 
 | 
				
		  Najnovšie články - aktuality, reportáže, informácie
		  
		  Náhodný výber fotografií
		 742.629-9 
 
zobrazeni: 1414 
znamka: 0 
  | 754 073-5 
 
zobrazeni: 1686 
znamka: 0 
  | 740.016-1 
 
zobrazeni: 871 
znamka: 0 
  | 754.053-7 
 
zobrazeni: 1222 
znamka: 0 
  |  
  
     
    
                                                                                                                                       
                                                                                                                                                 
 
        
V nasledujúcom článku sa pozrieme do Bratislavy na Radlinského ulicu a električkovú dopravu. Kvôli výstavbe tu Dopravný podnik preložil električkovú zastávku Vazovova pred daňový úrad na tej istej ulici. Pri tejto príležitosti zrušil aj zastávku Vazovova na Vazovovej ulici. Krátko na to však túto zastávku obnovil a zastávku Vazovova na Radlinského ulici premenoval na Floriánske nám.  
      
Autor: Peter | Dňa: 05. 12. 2010 | 10071x prečítané | Diskusia: 0
 
 
 
     
    
                                                                                                                                       
                                                                                                                                                 
 
        
BRATISLAVA, 25. november 2010 (ŽSR) - Vo štvrtok, 25. novembra 2010, sa uskutočnilo za prítomnosti prvého podpredsedu vlády SR a ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, p. Jána Figeľa, generálneho riaditeľa ŽSR p. Vladimíra Ľuptáka, výkonného riaditeľa pre dopravné stavby OHL ŽS, a. s., p. Václava Bartoňka a zástupcov dodávateľov, priamo na mieste stavby slávnostné prerazenie železničného tunela cez Turecký vrch, ktorý je súčasťou stavby: „Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov, žkm 100, 500-159, 100 pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod., I. etapa a II. etapa (úsek Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce)“. 
      
Autor: admin | Dňa: 25. 11. 2010 | 67759x prečítané | Diskusia: 1
| Zdroj: ZSR
|  
 
 
 
     
    
                                                                                                                                       
                                                                                                                                                 
 
        
Železnica to nie sú len vlaky, ktorými ľudia cestujú, prepravujú sa tovary, či iné predmety. Železnica to sú aj trate, po ktorých vlaky premávajú. V sérii krátkych článkov si priblížime výstavbu tratí po technickej stránke a to od prvopočiatkov až do súčasnosti. Prvá časť je venovaná koľajniciam a podvalom, ktoré sú súčasťou železničného zvršku.    
      
Autor: Peter | Dňa: 24. 11. 2010 | 74118x prečítané | Diskusia: 3
 
 
 
     
    
                                                                                                                                       
                                                                                                                                                 
 
        
Vysoké Tatry a Štrba, to sú dobre známe miesta pre milovníkov železníc. Nie všetci však vedia, že sa tu dejú prečudesné veci. Záhada okolo hektometrovníka 219,5 mi nedá spávať. Je to moja nočná mora, ktorú by som rád vyriešil. V čom je podstata záhady sa dozviete v tejto tajnej fotoreportáži.  
      
Autor: Peter | Dňa: 15. 11. 2010 | 10095x prečítané | Diskusia: 0
 
 
 
     
    
                                                                                                                                       
                                                                                                                                                 
 
        
V prvej časti boli uvedené dve výpravné budovy „mestského typu“, obe v Bratislave, ktoré boli hlavového typu, teda koľajisko stanice končilo pri výpravnej budove. Pre železnice na Slovensku je však typické postranné umiestnenie výpravnej budovy. Ďalším prvkom v nasledujúcom období budovania železníc bolo zavedenie tzv. „železničného štýlu“ výpravných budov, i keď sa vyskytli niektoré výnimky.  
      
Autor: Peter | Dňa: 11. 11. 2010 | 13905x prečítané | Diskusia: 0
 
 
 
 Celkom 676 článkov na hlavnej stránke       
  | 
		    
		  Hlavné menu
		  
		
		  Sledujte nás na:
		  
		  Fórum
		  
		  Dejiny železníc
		  
		  Filmotéka
		  
		  Vyhľadávanie
		  
		  Štatistika
		  
 |